e
sv

Milyonlar Kazandıracak Girişimler İçin 3 Pazarlama Stratejisi

Fikriniz milyonlar hatta milyarlar kazanabilecek seviyede ve gerçeklikte olsa da doğru bir Pazarlama Stratejisi & PR Süreci oluşturup bu sürece sadık kalmadığınız zaman hedefler ile gerçekler arasında ciddi bir fark ortaya çıkabilir.
Pazarlama Stratejileri

Milyonlar Kazandıracak Girişimler İçin 3 Stratejisi

Girişimci adayları gerçekten büyük umutlar ve beklentiler ile fikirlerini hayata geçirme süresine giriştiklerinde birçok farklı sorun ile yüz yüze gelmekte ve bu sürecin sonu genellikle o girişimin kepenk kapatması sürecine kadar gidebilmektedir.

Gerek Yerel Pazar gerekse de Global Pazarda ayakta kalabilmek, projesini fikir aşamasından alarak reel bir yapıya dönüştürmek her zaman için beklendiği kadar kolay ve sorunsuz olmamaktadır. Gerek ekonomik şartlar gerek Bürokratik engeller gerekse de hesaba katılmamış etmenler sürecin uzamasına, girişimcinin yorulmasına ve son adımda da girişiminden vazgeçmesine sebep olabilmektedir.

Fikriniz milyonlar hatta milyarlar kazanabilecek seviyede ve gerçeklikte olsa da doğru bir Pazarlama Stratejisi & PR Süreci oluşturup bu sürece sadık kalmadığınız zaman hedefler ile gerçekler arasında ciddi bir fark ortaya çıkabilir.

Bu sebeple de bu yazımızda sizlere Milyonlar Kazandıracak Girişimler İçin 3 Pazarlama Stratejisini sizlerle paylaşıyor olacağız.

Internet Marketing

 

1. Strateji: Kaliteli İçerik İle Doğru İçerik Pazarlaması

Günümüzde İçerik Pazarlaması artık ciddi bir konuma ulaştı ve İçerik Kraldır sözü tam anlamıyla değer kazanmaya başladı. Özellikle 360 Derece Pazarlama süreçleri için Kaliteli ve Sürekli İçerik üretmek ciddi bir Pazarlama Stratejisi halini aldı.

Girişiminiz hangi alanda olursa olsun yaptığınız işle alakalı Potansiyel Müşterilerinizi bilgilendirmeniz ve onlara ulaşmanız gerekmektedir. Bu süreçte gerek sitenizdeki Blog Sayfaları gerek Youtube – Instagram – Facebook – Twitter – TikTok paylaşımları gerekse Yazılı ve Görsel Basında yer almak gerekse de sektörünüze hitap eden farklı kanalları verimli kullanmanız gerekecektir.

Bu süreci doğru bir şekilde yürütebilmek için Profesyonel İçerik Ajansları ile çalışabileceğiniz gibi sizi ve süreci bilen bir İçerik Ekibini işe alma yoluna gidebilirsiniz. Hangi şekilde olursa olsun İçerik Pazarlama sisin ve girişiminizin büyümesi adına önemli bir eşik olacaktır.

Bu arada içeriği sadece Yazı olarak ele almamak gerekiyor. İçerik Pazarlaması içerisinde Sosyal Medya’da paylaşılan görsellerden kısa videolara, Youtube üzerinden paylaşılacak uzun videolara kadar birçok yer almaktadır. Bu sebeple de 360 Derece Pazarlama kısmında İçerik Pazarlaması ciddi bir rol oynamaktadır.

 

SEO - SEM

 

2. Strateji: SEO ve SEM Süreçlerine Değer Verin

Şunu unutmamak lazım gerek SEO ve SEM birbirlerini tamamlayan iki unsurdur. İster bir Blog Sayfası veya Haber Sitesi açın isterseniz sınırlı sayıda ürün veya hizmetin satıldığı bir e-ticaret sitesi açın isterseniz yepyeni bir ürünü pazara çıkaracak bir ar-ge firmasının sitesini açın.

Her türlü SEO ve SEM süreçlerine yatırım yapmak, gerekli maliyet hesaplamalarını yaparak süreci yürütmek durumundasınız.

İlk adımda yer alan İçerik Pazarlamasını da doğru bir şekilde yaptığınızda SEO ve SEM süreçleri hem daha az maliyet ile ilerleyecek hem de SEO veya SEM ile sitenizi ziyaret eden kullanıcılar size daha fazla müşteri olarak geri dönecektir.

SEO ve SEM süreçleri için sizinle aynı vizyona sahip, hedef kitlenizi çok iyi belirleyebilecek bir Reklam ve SEO Ajansı ile anlaşabileceğiniz gibi bu süreci bünyenizde yürütecek personelleri de işe alabilirsiniz.

 

Pazarlama Stratejileri

 

3. Strateji: Mevcut Müşteriyi Kullanın

Birçok firma, özellikle de biz hizmet veya ürün pazarlayan girişim hep Yeni Müşteriler için çalışma yapıyor. Reklamları ona göre kurguluyor, kampanyaları ona göre hazırlıyor vs. Ancak unutmayın ki Mevcut Müşterileriniz aslında sizin için çok daha az maliyetle çok daha fazla satış yapabileceğiniz potansiyele sahiptir.

Bu noktada gerek Müşteri Memnuniyetinin üst seviyede tutulması, Satış Öncesi ve Sonrası Süreçlerin iyi yürütülmesi ve Re-Marketing / Yeniden Pazarlama Süreçlerinin doğru planlanması önemlidir.

Instagram / Facebook ikilisi ve Google ile birlikte Yeniden Pazarlama Reklamlarının kullanılması, iletişim bilgisi bırakan müşterilere, gerekli izinleri de almak şartı ile SMS ve e-Mail Pazarlaması yapılması, Mobil Uygulamayı yükleyen müşterilere ise Mobil Bildirim atılarak pazarlama yapılması, kampanya bildirimlerinin ulaştırılması kısa ve uzun vadede Sadık Müşteri Kitlesinin oluşması adına önemli bir çalışma olacaktır.

Tabi burada Müşteriyi Usandırmamak oldukça önemli bir konu. Bu süreci doğru bir pazarlama stratejisi ile yürütmekte sizin ve ekiplerinizin işi olacaktır.

[single_loop]
  • Site İçi Yorumlar

En az 10 karakter gerekli