Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
Özellikle son yıllarda artan Üstü Çizili Fiyat Kullanımı noktasındaki düzensizliğin önüne geçilebilmesi adına İndirimli Ürün Satışına ve İndirimli Ürün Reklamlarına devlet tarafından bazı düzenlemeler getirildi.
Bu düzenlemeler ile birlikte normalde 100 TL’den satılan bir ürünün fiyatı 200 TL olarak gösterilerek sonrasında %50 indirimle 100 TL olarak satışa çıkarılmış gibi gösterilmesi satıcılara ciddi ceza kalemleri olarak dönecek.
Bu kapsamda İndirimsiz Fiyat – İndirimli Fiyat seçeneklerinin düzenlemesi sürecinde firmaların daha dikkatli davranmaları, yapılacak olan kontrollerde ise gerek Önceki Fiyat gerekse de İndirimli Fiyat üzerinden yapılan satışları Fatura ile ispatlamaları gerekebilecektir.
Gerek kendi sitemize gerek mağazada gerekse de pazaryerleri üzerinden İndirimsiz – İndirimli fiyatları belirlerken artık bazı detaylara dikkat etmemiz gerekecek.
Bu kapsamda ürünlerinizin fiyatını belirlerken;
Bu mevzuatla birlikte ürünlerin normal satılması gereken fiyattan daha yüksek bir fiyata sahip olduğu imajı yaratılarak müşterinin ürünü sanki indirimli olarak alıyormuş yanılgısına kapılması engellenmeye çalışılacak.
Özellikle indirim dönemlerinde Pazaryerleri ve e-Ticaret siteleri üzerinden uygulanan Hayali İndirimlerin de önüne geçilmeye çalışılmış olacak.
Tabi ki bu sürecin ne denli takip edileceği, ilgili cezaların nasıl kesileceği, kesilen cezaların boyutlarının ne olacağı gibi birçok konu şu aşamada net bir şekilde kamuoyu ile paylaşılmış durumda değil.
Ancak özellikle Pazaryeri Siteleri satıcılarına son dönemde bu süreçle alakalı sık sık bilgilendirme mesajları atarak tüm sorumluluğun satıcıda olduğunu, bu bilgi ışığında fiyatlandırma yapmaları gerektiğini iletiyorlar.
Yorum Yaz